tirsdag 9. november 2010

Første dagen på jobb!

Førsten dagen gikk kjempe bra, traff hun som skulle være sjefen min som heter Celina virker som ei kjempe grei sjef og ikke minst som person.  Jeg lærte åssen man skulle kle på utstillings dukke (var faktisk litt vanskelig) men ellers så fikk jeg oppgave med å holde orden i butikken, sette på alarmer, fylle opp og hjelpe kundene.
Prøver mitt beste med å bli kjent i butikken for å hjelpe kundene mest som mulig. Fikk forresten med meg litt informasjon om hva de krever av de ansatte, litt mer fakta om butikken også spurte jeg Celina om forskjellige ting og hun fortalte med litt om butikken og osv.
Litt Informasjon:
·         B.Young har i de siste ti årene vokst frem som Norges største kleskjede for unge kvinner med 140 butikker fra Kirkenes i nord til Kristiansand i sør, ca 800 ansatte og en samlet omsetning på omkring NOK 1 mrd.
·         B.Young butikken i hønefoss ble startet i 1997 og har alltid vært i det samme lokalet.
·         Det eneste butikkens ansatte har med budsjett å gjøre er lønnen og inntektene men, ellers med det andre som er med i budsjettet har ledelsen for selve firma med å gjøre.
Kundebehandling (tokk ikke med alle)
·         Kunden skal få vår oppmerksomhet innen 25 sekunder
·         Butikken skal åpnes minimum 3 minutter før åpningstid
·         Skal alltid holde det man lover!
·         Skal aldri sende fra oss en misfornøyd kunde!
·         Skal takke de kundene som kommer med negative uttalelser ut fra ønsket om at vi arbeider for å bli bedre!
·         Skal gjøre vårt for at kundene og vi trives og har det gøy sammen.

Forresten, fikk jeg vite det mest utrolige informasjonen! For de fleste butikker har jo uniformer og det er jo vanskelig å ha det i en klesbutikk for du selger klær men, tilbake til det jeg skulle si var Celina (sjefen) fortalte meg at jeg kunne velge klær og smykker for maks 500 kr! Helt utrolig! Skal bare være her i 2 uker også får jeg lov til det, fikk helt sjokk. Så da må jeg gå rundt i butikken å være på utkikk etter noe innen torsdag! Utrolig takknemlig for det!
Caroline

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar